Jak dobrze zareklamować się w sieci? Pozycjonowanie stron Wrocław
Reklama w Internecie jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na promowanie swojej firmy. Przy niewielkiej inwestycji można znacznie poszerzyć grupę docelową i wypromować swoje towary lub usługi. Warto pozycjonować stronę! Łatwo zauważyć, że Internet staje się coraz ważniejszą częścią naszego życia. Wykorzystanie Internetu w codziennym życiu jest coraz wygodniejsze, coraz częściej możemy spotkać się z różnymi ofertami. Kupujemy produkty, zamawiamy usługi, szukamy informacji itp.
Obecnie Internet jest największą potęgą reklamową i firmy, które w nim nie zaistnieją nie mają praktycznie żadnych szans na rynku, a już na pewno nie mają szans na szybki rozwój. Odpowiednio dobrana reklama, social media oraz pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google może w kilka chwil kilkukrotnie zwiększyć liczbę klientów!
Powyższe punkty to tylko niektóre aspekty, które powinieneś wziąć pod uwagę wybierając strategię reklamy internetowej, która najlepiej pasowałaby do Twojego biznesu. W dalszej części artykułu dowiesz się, jak skutecznie zareklamować swoje produkty, usługi czy stronę w sieci, a także zaistnieć w lokalnych wynikach wyszukiwania.
Czym jest pozycjonowanie stron internetowych Wrocław?
Pozycjonowanie stron www inaczej SEO (Search Engine Optimization) to dość obszerny temat. Pokrótce mówiąc, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) to proces poprawy widoczności witryny lub strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google, poprzez zwiększenie jej trafności poprzez dobrane słowa kluczowe oraz optymalizację zgodnie z wytycznymi wyszukiwarek.
SEO można podzielić na dwie kategorie: optymalizacja na stronę internetową i optymalizacja poza nią. Optymalizacja on-page składa się z różnych czynników, które mają miejsce bezpośrednio na Twojej stronie www (na przykład gęstość słów kluczowych), podczas gdy optymalizacja off-page odbywa się poza Twoją witryną – na przykład marketing w mediach społecznościowych lub kampanie budowania linków.
Jest to ogromne przedsięwzięcie dla każdej firmy i wymaga starannego planowania, badań i wdrożenia. Wiele firm nawet nie wie, jak to zrobić poprawnie, co może być szkodliwe dla ich sukcesu.

Audyt SEO
Zanim jednak rozpoczniemy proces pozycjonowania stron, pierwszym ważnym elementem, od którego należy zacząć jest audyt SEO strony. Kolokwialnie ujmując, jest to sprawdzenie strony internetowej w oparciu o ogólną budowę serwisu – strukturę. Bardzo często owa struktura jest niepoprawnie skonstruowana przez grafika, który nie buduje stron internetowych w oparciu o wytyczne sprzyjające pozycjonowaniu. Budowa Twojego serwisu powinna być tak skonstruowana, aby wyświetlały się jedynie informacje interesujące konkretnego klienta. Należy zwrócić również uwagę na linki zewnętrzne, czyli te prowadzące bezpośrednio do strony klienta. Odpowiadają one bowiem za pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Audyt strony internetowej będzie tyczył się także tekstów. Mówi nam o tym jak należy rozwinąć teksty, bądź jak przebudować te opublikowane już wcześniej. Kończąc temat audytu, w ostatnich jego krokach skupiamy się na kosztach i przypuszczalnych efektach.
Optymalizacja witryny – pozycjonowanie Wrocław
Prawidłowa optymalizacja strony posiada listę słów kluczowych (słowo, na które optymalizujemy) w tytule, opisie, nagłówkach i wielu innych miejscach. Jeśli masz stronę www.example.com i chcesz być w pierwszej dziesiątce dla frazy „paznokcie Wrocław”, to fraza ta powinna być obecna w około 20% treści na Twojej stronie. Nie jest to takie proste jak się wydaje, ponieważ Google nie lubi zbyt dużej ilości powtórzeń słów kluczowych, a jeśli przesadzisz z powtórzeniami, Google może Cię ukarać i przenieść Twoją stronę na niższą pozycję lub nawet całkowicie usunąć ją z indeksu.
Rozbudowa contentu
Content marketing to popularny termin określający szereg działań promocyjnych w branży SEO. Stosowany jest w wielu różnych branżach, od produkcji i technologii po usługi biznesowe i edukację. Wśród popularnych form, w których występuje znajdują się: poradniki, artykuły eksperckie, magazyny firmowe, wywiady, webinary, podcasty, opisy produktów i wiele innych działań. Należy jednak pamiętać, że jego podstawowym fundamentem jest treść! Dzięki atrakcyjnym tekstom klienci nie tylko otrzymują odpowiedzi na swoje pytania, ale także zdecydowanie poszerzają swoją wiedzę i znajdują inne sposoby na rozwiązanie problemów.

Główną zaletą tego typu działań jest wygoda kontaktu z klientami lub potencjalnymi klientami. Fakt, że sami wybierają, jakich informacji potrzebują sprawia, że chętniej współpracują z firmami i kupują produkty lub usługi. Dzięki temu zwiększa się wskaźnik statystyki odwiedzin i górujemy w lokalnych wynikach wyszukiwania. Drugą zaletą jest budowanie świadomości marki. Możliwość tworzenia długotrwałych relacji z klientami ze względu na to, że będą oni otrzymywać od Ciebie nowe informacje nawet po dokonaniu pierwszego zakupu.
Link building
Link building to nic innego jak zdobywanie linków z innych domen. Linkowanie wewnętrzne to wszystkie adresy URL znajdujące się w obrębie Twojej strony. Ich zadaniem jest przekierowanie odbiorcy na inne strony internetowe (artykułu, produktu czy podstrony kontaktowej). Prawidłowe linkowanie sprawi, że strona będzie przyjazna nie tylko dla potencjalnych klientów, ale także z punktu widzenia wyszukiwarki Google. Musimy trzymać się przy tym zasady, mówiącej o tym, że dany anchor linkujemy tylko do konkretnej podstrony. Anchor to nic innego jak link, jednak nie do końca taki który przychodzi nam na myśl. Jest to słowo lub ciąg słów, które ma odsyłać na daną podstronę lub konkretne miejsce na danej podstronie.
Powyżej wymienione działania to niespełna kilka z najistotniejszych, jeśli chodzi o skuteczne pozycjonowanie stron internetowych. Chcąc wyróżnić się na miejscowym rynku, warto zahaczyć o pozycjonowanie lokalne. Analiza konkurencji, w tym ich sklepów internetowych to także istotne czynniki w procesie pozycjonowania. Aby pozyskać nowych klientów, warto rozważyć skorzystanie z usług pozycjonowania strony www. Agencja SEO zajmuje się skuteczną i kompleksową optymalizacją stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, w tym przede wszystkim Google. Efekty pozycjonowania nie przychodzą od razu. Musimy uzbroić się w cierpliwość. Proces pozycjonowania stron internetowych przynosi efekty dopiero po kilku miesiącach.
_______________________________
Autor: Magdalena Chowaniec
Autor zdjęcia głównego: rawpixel.com, Freepik